W poniedziałek pojechaliśmy na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Łysa Góra zachwyciła nas feerią jesiennych barw. Drogą Królewską dotarliśmy do Sanktuarium i Klasztoru Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej, gdzie znajdują się relikwie Drzewa Krzyża Świętego, którymi zostaliśmy pobłogosławieni.
Przemierzając szlak czuliśmy się wyjątkowo pamiętając, że szli tędy przed nami m.in. Władysław Jagiełło, Kazimierz Jagiellończyk, Jan Olbracht, Zygmunt Stary wraz z królową Boną, Zygmunt III, Władysław IV, Jan Kazimierz, czy Michał Korybut Wiśniowiecki.
Minęliśmy Dąb Papieski, który został wyhodowany z żołędzia najstarszego w Polsce dębu Chrobry (poświęconego przez papieża Jana Pawła II) i Grotę Matki Bożej.
Dodatkową atrakcją było wejście na wieżę Sanktuarium, z której podziwialiśmy piękno naszego kraju: Płaskowyż Suchedniowski, Przedgórze Iłżeckie oraz Wyżynę Sandomierską. Następnie zwiedziliśmy Kryptę Kaplicy Oleśnickich, w której znajduje się mumia Księcia Jeremiego Wiśniowieckiego.
Z platformy podziwialiśmy Gołoborze Świętokrzyskie. Gołoborza to rumowiska skalne złożone jedynie z grubej frakcji skalnej, czyli nie zawierającej żwiru ani piasku. Głównym czynnikiem powstania gołoborzy były procesy zamarzania i rozmarzania podłoża powodujące rozpad skał.
Piękna polska jesień natchnęła nas do zobaczenia całego świata. Udało się to zrobić z Krajna. Zwiedziliśmy Watykan i próbowaliśmy wyprostować krzywą wieżę w Pizie. Z Włoch przenieśliśmy się przed słynną Operę w Sydney, następnie do Orlando na Florydzie do Zamku Kopciuszka Walta Disneya.
W Londynie zsynchronizowaliśmy nasze zegarki z Big Benem, w Paryżu zrobiliśmy zdjęcie pod Wieżą Eiffla, na tle Katedry Notre Dame i Łuku Triumfalnego. W stolicy Niemiec zobaczyliśmy Bramę Brandenburską, a następnie udaliśmy się przed Katedrę Świętego Piotra i Najświętszej Marii Panny w Kolonii.
Od Cerkwi Błogosławionego Wasyla w Rosji rozpoczynamy przegląd budowli charakterystycznych dla różnych religii świata.
Odkryliśmy skarby starożytnego Egiptu: Świątynię Ramzesa II w Abu Simbel i pilnowaną przez Sfinksa Piramidę Cheopsa.
Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy we Włoszech i tam też ją zakończyliśmy podziwiając Wulkan Etna.
Dziś już zgłębiamy tajniki wiedzy magicznej w szkole wspominając naszą krótką podróż dookoła świata.